miércoles, 28 de septiembre de 2016

L'aprenentatge al segle XXI

Hola bonics i boniques!

Aquí estem una setmana més per parlar sobre un tema actual i que ens toca de prop: l'aprenentatge al segle XXI.

A dia d'avui les coses estan evolucionant constantment, sense poder-ho evitar. Hem dit adéu a les classes avorrides i monòtones per deixar pas a la interacció i la participació dins l'aula, gràcies a les noves tecnologies i als nous mètodes d’ensenyament.

Per començar, el rol del professor ha canviat totalment. Els docents han deixat de tenir una actitud autoritària per passar a ser observadors i analítics amb els alumnes i han despertat el seu esperit crític i innovador per tal de poder valorar les noves corrents i incorporar-les al seu ensenyament. Lluny han quedat aquelles classes fredes i sense participació. Ho recordeu, veritat?

D'altra banda, pel que fa als estudiants, a dia d'avui són actius i participatius. Són ells els que ajuden a realitzar les sessions fent les seves aportacions i treballant en equip. Gràcies a la iniciativa i a les ganes d'aprendre aconsegueixen més autonomia i maduresa. I no oblidem que han de ser eficients en l'ús de les eines TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) i l'entorn virtual, ja que gràcies a la incorporació de la tecnologia, potencien l’autoaprenentatge, sent crítics i escollint allò que necessiten.

Tot plegat, això ha creat la necessitat de redissenyar els espais d’ensenyament i aprenentatge, posant a l’abast dels estudiants diversos aparells electrònics o deixant que ells mateixos els portin de casa. Gràcies als ordinadors, tauletes, mòbils…, podem estar en línia en tot moment i treballar on i quan vulguem, fet que significa que s’han trencat les barreres establertes per les pròpies aules físiques.

Gràcies a tota aquesta innovació, s’han dut a terme noves metodologies i formes d’aprenentatge com són el Flipped Classroom, m-Leraning, Game-based learning i l’ABP (Aprenentatge Basat en Projectes). Tots aquests són models pedagògics d’ensenyament que es centren en les necessitats individuals d’aprenentatge de cada individu. Això comporta molts beneficis, ja que són mètodes interactius i els alumnes estan motivats i tenen ganes d’aprendre alhora que gaudeixen d’una bona estona. Sense oblidar que també fomenten les habilitats socials i contribueixen a l’alfabetització digital.

Per concloure, podem afirmar que el món està en constant canvi i que no sabem què passarà demà, però com a futurs educadors hem de procurar sempre progressar i no quedar-nos enrere. Hem d’enriquir-nos dia a dia de nous aprenentatges i seguir avançant tots plegats!

A continuació us deixo el link del meu PowToon per tal de que ho entengueu de forma més interactiva:





Gràcies i fins la setmana que ve!


miércoles, 21 de septiembre de 2016

Alfabetització Multimodal

Bona tarda!

Avui el tema a tractar és l'alfabetització multimodal. Aquesta ens permet expressar-nos de diferents maneres, utlitzant diferents mètodes.
Com ja sabem, en els darrers anys la manera d'ensenyar ha canviat molt, i això és degut al fort impacte que ha causat el creixement i el progrés de les noves tecnologies. A les aules s'ha passat de fer classes monòtones amb els tradicionals llibres a fer sessions totalment participatives i interactives amb ordinadors i altres dispositius. Gràcies a aquest creixement i actualització hem adquirit nous llenguatges, nous recursos i noves eines per poder treballar, fet que comporta una millora en les competències i habilitats socials.

Però cal destacar que això també és una novetat pels docents, que per tal d'oferir un aprenentatge de qualitat han d'estar en constant formació per poder seguir ensenyant als alumnes.

Així doncs, la conclusió a la que fem cap és que gràcies a la utilització de recursos tecnològics els alumnes dinamitzen els aprenentatges i estan més atents a les classes, ja que resulta més atractiu poder participar en tot moment i d'una manera dinàmica que no pas llegir tota l'estona. Com a opinió personal, penso que és més enriquidor com a alumne poder arribar a les teves pròpies deduccions que deixar que els demés ho facin per tu.


miércoles, 14 de septiembre de 2016

WILD SELF




Aquesta és la meva primera entrada al blog. Com ens mana la pràctica, cadascú de nosaltres ha creat el seu "Wildself", i aquest és el meu. 

Per començar, el meu personatge té cabells de lleó perquè, considero, que algunes vegades tinc un caràcter difícil. També té unes orelles molt grans, perquè sóc una persona que sempre està disposada a escoltar diferents propostes i opinions, deixant de banda si estic o no d'acord. Darrera, té unes grans i boniques ales de papallona, perquè m'agrada ser lliure i poder expressar la meva opinió. 
Al fons, hi ha un bosc, que per mi, significa la calma i la tranquil·litat dins de tot el caos que hi ha dins de la meva vida. 

Dins de tot això, com a persones, necessitem millorar i fins i tot adquirir nous aprenentatges, com en el meu cas, que m'agradaria aprendre a gestionar el meu temps i ser més positiva en algunes situacions.